FAQ – Otázky a odpovědi

Níže naleznete nejčastější otázky a odpovědi, které souvisí s aplikací Víno na dotek.

1. Obsahuje aplikace všechna vína z Moravy a z Čech?

Ne, neobsahuje. Aplikace nabízí pro mobilní telefony uživatelů rozsahem největší a zcela ojedinělou databázi tisícovek vín z Moravy a Čech, která představuje zastoupením nejznámějších výrobců unikátní nabídku pro uživatele chytrých telefonů. Nemá však ambici být ucelenou databází všech zatříděných vín v ČR. Ucelenou a státem garantovanou databázi všech přívlastkových tuzemských vín, která byla zatříděna dozorovým orgánem nebo prostřednictvím VOC, lze pro vyhledání používat on-line pouze na stránkách Ministerstva zemědělství ČR pod adresou www.puvodvina.cz. 

2. Narazil jsem na tuzemské víno, ale nepodařilo se mi jej v aplikaci u konkrétního vinaře najít. Proč?

Data do aplikace autenticky vkládají samotní vinaři. Vína pak spravuje každý producent sám a záleží pouze na něm, která vína se rozhodne v aplikaci propagovat, například zda má jeho dostatečné zásoby a podobně. Proto je možné, že konkrétní víno nebylo nalezeno právě z důvodu, že jej vinař do aplikace nepublikoval.

3. Je možné do aplikace Víno na dotek přidávat vlastní vína?

Vkládat do aplikace vlastní vína není možné. Zadání aplikace takto vytvořili samotní čeští a moravští vinaři, jejím cílem je propagovat výhradně tuzemská vína. Vína pak spravuje každý producent sám a záleží pouze na něm, která vína se rozhodne v aplikaci publikovat. Správa tohoto katalogu tuzemských vín, vinařství a prodejních míst je přístupná všem producentům vína v ČR bez ohledu na velikost podniku. Je však možné upozornit na podnět či nedostatky v záznamech vín prostřednictvím e-mailu info@vinonadotek.cz nebo kontaktovat přímo producenta.

4. Mohu k vínům zapisovat své vlastní poznámky?

Ano, právě k tomu slouží nabídka „Moje ochutnávky“. Pokud jste přihlášen, tak aplikace pod vaším účtem u vín trvale udržuje vaše poznámky. Můžete si tak v čase vést vlastní deníček, ve kterém můžete vyhledávat. Také můžete jednotlivým vínům udělovat hvězdičkové hodnocení, a vše pak sdílet s přáteli ze sociálních sítí Facebook nebo Twitter.

5. Jak lze vína vyhledávat?

Vzhledem k velkému počtu vín v aplikaci je třeba vína před zobrazením často vyfiltrovat. Slouží k tomu tlačítko s ikonou lupy, které otevře pro filtrování záznamů vyhledávací políčko. Text, který zadáte do vyhledávacího políčka, pak aplikace vyhledává podle různých kritérií jako v názvu vína, v odrůdě, v ocenění vína, v jakostním stupni, v šarži, v řadě v názvu producenta, ve viniční trati, v obci a v podoblasti. Toto vyhledávání poskytuje komplexní možnost vybírat vína dle celé řady kritérií pomocí jediného políčka.

Obdobně funguje vyhledávání také pro slovníček pojmů, seznamy záznamů producentů, prodejích míst, ochutnávek či přehled vín zařazených do „Moje vinotéka“.

6. Lze doplnit nějaký pojem, který jsem nenašel ve slovníčku pojmů?

Slovníček pojmů je silnou stránkou aplikace, kterou uživatelé velmi oceňují. Proto jsou vítány podněty na jeho rozvoj. Obsahuje velmi rozsáhlou vinařskou wikipedii, která obsahuje 159 vinařských pojmů. Pokud postrádáte nějakou informaci, která by pomohla nejen vám, ale také ostatním milovníkům kvalitního českého a moravského vína k jeho osvětě, napište přímo na adresu info@vinonadotek.cz. 

7. Je možné zobrazit prodejny v nejbližším okolí od místa, kde se právě nacházím?

Tato funkce je zařazeným rozvojovým námětem, který je již uvažován a měl by se dostat do jedné z příštích verzí aplikace. Význam tato funkčnost získá v okamžiku, jakmile budou záznamy „prodejní místa“ ze strany producentů dostatečně naplněna údaji o příslušných GPS souřadnicích.

8. Jaká mobilní zařízení jsou touto aplikací podporována?

Aplikace Víno na dotek funguje na zařízeních s operačním systémem iOS a Android. Primárně je tvořena pro mobilní telefony, s možností neoptimalizovaného spuštění i na tabletech. Vzhledem k růstu počtu uživatelů platformy Windows se do budoucna zvažuje podpora i tohoto operačního systému.

9. Potřebuji k využívání mobilní aplikace Víno na dotek přístup k internetu?

Ne, přístup k internetu není třeba, veškerá data jsou součástí aplikace a k potřebným informacím se dostanete i z vinného sklepa. Jediné omezení je při zobrazování obrázků, které datové připojení vyžadují a při stahování aktualizací.

10. Jak často se aktualizují data v aplikaci?

Data v aplikaci se aktualizují automaticky, jakmile je mobilní telefon uživatele v dosahu wi-fi připojení k internetu, a to jedenkrát denně. Data aplikace mohou být synchronizována také přes mobilní data, což si v „Nastavení“ (tlačítko menu) může upravit každý sám podle potřeb. V „Nastavení“ může uživatel také sám stiskem tlačítka „Aktualizovat data“ vyvolat jejich okamžitou aktualizaci.

11. Co mi aktualizace dat přinese? Jaká data se aktualizací synchronizují?

Jedinečnost aplikace je mimo jiné v tom, že její obsah autenticky vytvářejí samotní vinaři. Stovky vinařských podniků či malých vinařů z Čech a Moravy průběžně doplňuje novinky o sobě, zejména záznamy o svých vínech, a to prakticky online. Přínosem aktualizace je, že máte k dispozici vždy nejaktuálnější informace přímo od zdroje. 

12. Jak dlouho trvá aktualizace dat?

Aktualizace dat v telefonu probíhá velmi rychle, standardně několik vteřin. Během této chvilky proběhne porovnání dat v telefonu s rozsáhlou databází 50 000 až 100 000 záznamů. Délka záleží na množství změn od poslední aktualizace. Při synchronizaci telefonu se tedy znovu načtou pouze položky, které byly změněny, v praxi běžně tedy několik tisícovek záznamů.

13. Proč mi aplikace nabízí, že se mám přihlásit?

Teprve po přihlášení může uživatel využívat personalizované funkce. Pomocí nabídky „Moje vinotéka“ tak může například spravovat jednoduchou formou přehled vín, která má k dispozici, ať už doma, nebo uskladněná ve vinném sklepě. Oproti tomu nabídka „Chci ochutnat“ umožňuje vést jednoduchý nákupní seznam, který bude uživatelům vždy k dispozici v telefonu. Další možností, kterou aplikace Víno na dotek poskytuje, je nabídka „Moje ochutnávky“. V ní si uživatel může k jednotlivým vínům psát vlastní poznámky či hvězdičkové hodnocení, a také je sdílet s přáteli ze sociálních sítí Facebook nebo Twitter.

14. Jaké údaje se přenáší na sociální sítě v případě propojení s účtem pro Facebook či Twitter?

Propojení s účtem uživatele na sociální sítě (Facebook nebo Twitter) nevytváří žádné agresivní chování, to znamená negeneruje žádné nevyžádané záznamy na kontakty uživatele. Jednoduše můžete sdílet víno tak, že aktivně stisknutím tlačítka tlačítkem "Sdílet" vybrané víno můžete s vlastním komentářem umístit třeba na zeď vašeho Facebooku.

Sdílet však můžete díky provázání na sociální sítě také automaticky všechny vaše ochutnávky, tedy vámi vybraná vína, která umístíte do "Moje ochutnávky". Pak prostřednictvím aplikace tyto ochutnávky sdílíte s vašimi přáteli z Facebooku (navzájem vidíte svoje ochutnávky s hodnocením a komentářem uživatele aplikace).

15. Kam mohu odesílat své otázky, návrhy či připomínky?

Velmi si ceníme jakýchkoliv podnětů či připomínek, kterou mohou vést ke zlepšení aplikace. K tomuto účelu můžete využít adresu info@vinonadotek.cz. 

   ÚVOD                          PRO VINAŘE

 

Kontakt

Zuzana Lazarová
info@vinonadotek.cz

Sdílet